a complete different blog (I hope)





een boodschap aan mijn lezers /a message for my readers





(see  the english short version at the end of this piece of writing)











Een hele andere weg inslaan met mijn blog? Ja, dat is wat ik wil. Ik wil ook geen twee blogs meer. Geen Engelstalige blog, want uiteindelijk blijft mijn Engels toch maar een slap aftreksel van de echte taal van Shakespeare en andere grootheden. Niet dat mijn Nederlands op een topniveau is, maar ik kan er toch meer nuances in aanbrengen dan in andere talen. Oké, dat schaf ik dus af, dat geblog in twee talen.



Maar er is meer aan de hand. Ik wil ook niet alleen maar een plaatje laten zien van een werkje waar ik absoluut tevreden over ben. Of wat in ieder geval niet teveel controverses oproept over mijn kunstzinnige talenten. Of soms juist wel. Maar ik wil ook eens hele andere foto's laten zien. Misschien wel veel meer persoonlijke dingen bloggen. 



Ik wil eigenlijk vooral meer nadruk leggen op wat we allemaal zouden kunnen bereiken (bv met creativiteit) als we het maar laten gebeuren. Het durven te laten gebeuren. Misschien moet mijn blog dan ook wel veel meer mijn creatieve dagboek worden. Gewoon de wereld insturen waar ik mee bezig ben of het nu af is of niet, of het ergens toe leidt of niet. Dat doet er niet toe.



Want creativiteit staat voor mij nog steeds voor je eigen vrijheid durven claimen. Wegen bewandelen die je niet kent. Niet weten waar je heen gaat, maar genieten van de weg, van het proces. En veel fouten maken. Lekker heel veel 'fouten' maken. Want wie geen fouten durft te maken, leert helemaal niets.



Nou durf ik best fouten te maken! In de veilige omgeving van mijn atelier bijvoorbeeld... Dan heb ik er geen probleem mee. Maar deze fouten laten zien aan de buitenwereld dat is toch wel weer heel wat anders. Maar dat ga ik nu toch eens anders aanpakken. Ik ga vanaf nu proberen om veel meer nadruk te leggen op het proces, de weg, de ontdekking, de verwondering of wat dan ook dan op het resultaat. Hoewel ik natuurlijk ook wel eens een goed gelukt kunstwerkje mag laten zien.



Waar het heen gaat met deze blog weet ik dus eigenlijk niet en dat wil ik vooral zo laten. Laat het maar gaan waar het heen wil en ik zal wel volgen. En ik hoop dat jullie dat ook nog even doen!



So, for my not so dutch viewers and readers: I am sorry, but I'm not going to blog everything in english anymore, because I sometimes feel quite handicapped in the language. Well, maybe sometimes I can... I just don't want to translate anymore... If you are having problems with this and realy want to know what I am writing about, please send me a comment or an e-mail and I will let you know. And in the meantime enjoy the images!

Comments